21 Ocak 2013 Pazartesi

Jiayu G2(MTK6575 Tek Çekirdek)Jelly Bean 4.1.2 Rom Güncelleme


Son zamanlarda bir çok Jiayu kullanıcısının merakla beklediği Jelly Bean 4.1.2 desteği ilk olarak Jiayu G2 tek çekirdekli versiyonuna(MTK6575 işlemcili) gelmiş bulunmakta dünyada deneme fırsatına nail olan ilk kullanıcılardan biri olabilirsiniz.Güncelleme rehberi aşağıdaki gibidir.


Güncelleme Öncesi Yedeklerin Alınması

1.Mobile Uncle aplikasyonu ile imei dosyamızın yedeğini alacağız.

 a.IMEI Backup Restore seçeneğinden sonra.
 b.Backup IMEI To SDCARD seçeneğini seçiyoruz ve imei.bak dosyasını sd kartımızın ana dizinine atıyoruz.






Güncelleme İşlemi
Kullanılacak dosyalar:
Update.rar
Klasör

linkteki dosyaları indirip sd kartımızın ana dizinine kopyalıyoruz (Update.rar unrar etmeden direk atılacak Klasör linkindeki uzun isimli rar dosyasını unrar edip içindeki uzun isimli boş klasörü sd kartımızın ana dizinine atıyoruz).linkteki rom resmidir G16-20130109-091634  Jiayu'nun G2 için İlk Jelly Bean 4.1.2 versiyonudur.

Çıkış tarihi:15.01.2013 

2.Sistem Güncellemeleri aplikasyonunu çalıştırıyoruz aşağı bakan yeşil ok işaretine basıyoruz ve güncellemeyi başlatıyoruz

Güncelleme işlemi bitince cihaz yeniden başlayacak.Ve fabrika ayarlarına döndüğünü göreceğiz.

İşleme Devam Edebilmek İçin Telefonu Rootlamak Gerekiyor Bunun İçin

1.Telefondan ayarlar > geliştirici seçenekleri > usb hataları ayıklanıyor ve sahte konumlara izin ver kutusunu işaretleyin.
2.PDA NET indir linkinden pdanet programını indirip bilgisayarınıza kurunuz bu program telefonu bilgisayara tanıtmanıza yarayacak.
3.Telefonu usb kablosu ile bilgisayara bağlayın kurulum esnasında .
4.ROOT indir linkindeki rarlı dosyayı unrar edip run me.bat dosyasına çift tıklayarak çalıştırıyoruz.
5.Açılan dos sayfasında 1 e basıp enterlıyoruz.
6.Telefonun ekranına gelen soruya RESTORE olarak cevap veriyoruz.
7.Telefon kendini reboot ediyor.ve tekrar reboot ediyor ve 2. reboot sonunda root işemi tamamlanmış oluyor.
8.ROOT CHECKER indir linkindeki yazılımlada telefonunuzun rootlanıp rootlanmadığını test edebilirsiniz.

Yedekleri Geri Yükleme(Restore)

1.İmei doyasını geri yüklemek için.

a.Mobile Uncle aplikasonunu kurup.
b.İmei Backup Restore  seçeneğinden.
c.Restore IMEI from SDCARD(MTK) seçeneğine geliyoruz soruya tamam dedikten sonra daha önce sd kartımızın ana dizinine yedeğini aldığımız imei.bak dosyasını geri yüklüyoruz.
d.Telefonu reboot ediyoruz.


Yukarıdaki makalenin her hakkı saklıdır izinsiz paylaşım ve alıntı yapılamaz.
Uygulamalardan doğabilecek sorunların sorumluluğu tamamen kullanıcıya aittir cihaz elimizde olmadığı için denenememiştir.Deneyen okurlarımızın değerli deneyimlerini paylaşmalaraını beklemekteyiz.

53 yorum:

  1. Süper Telefon geldiği gibi bunu yükliycem 3 hafta sonra telefon elimde olur sanırım 16 gün sonra kargoya vericeklermiş. 10 gün oldu

    ÇOK GÜZEL BİR BLOGG ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. Rica Ederiz yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bize...

    YanıtlaSil
  3. iyi gunler blog ck faydalı.emek vermısiz paylaşımda bulunuyorsunuz cok saolun. bende g2 6575 modelını kulanıyorum rom u yuklicem fakat g3 için SP Flash Tools Tekniği anlatmssınız. o teknık g2 içinde gecerlımı hangı yontemı onerirsıniz. bırde siz paylaşmda bulunmadan önce romu denednızmı calısmayan veya problemlı kısımlar varmı rom un.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Ömer Bey;

    Sizde değerli yorumlarınızı eksik etmediğiniz için sağolun.
    Yukarıda yaptığım anlatımı deneme imkanım olmadı çünkü elimde G2 yok malesef romları bulup G3te kullandığım yöntemi G2ye uyumlamaya çalıştım deneyip yorumlarınızı bildirebilirsiniz.
    Başka bir yöntemle yaparda diğer arkadaşlara yardımcı olmak isterseniz bir rehber oluşurabilirsiniz yada deneyip + ve - yönleri beliryip sürüm notları oluşturabilirsiniz isminizle beraber memnuniyetle burda yayınlanır.

    Saygılar

    YanıtlaSil
  5. ilgilenıp cevap yazdıgınız için teşekkur ederım romu yuklıyecegım 2 gun ıcerısınde suan vaktım olmadıgından deneme fırsatım olmadı merak ta edıyorum nasıl oldugunu. bi sorum daha olucaktı sıze olduda olumsuz bir durum oldu romda duzgun calısmayan kısımlar meydana geldı. sizde g2 nin orjınal romu bulunurmu böyle bı problemde yardımcı olurmusunuz. birde ben rot ve imei olayını tek bır programla hallettım bilgisayar uzerınden calısıyor progoram tusa basmanız yeterlı o halledıyor .uzun arastırma sonucu buldum cok basıt bı program başarabılırsem onuda paylasıcam kullanımı ıle beraber

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiz yeni versiyonda memnun kalacaginizi düşünüyorum ama olurda tersi bir durum yasarsaniz onceki versiyonlara donmeniz icin elimden gelen yardimi yapmaya hazirim tabi root ve imei hakkindaki rehbrrinizi beklemekteyiz

      Saygilar

      Sil
    2. Onceki versiyonlar bulunuyor o konuda sikinti yasamazsiniz...

      Sil
    3. http://www.youtube.com/watch?v=mealCjFYSss bu bahsettiğim programın videosu aslında videoda her sey acık tek tusla root yapıyor ardın da imei bölumundende imei değiştiriyor yıne tek tusla. ben jiayu g2 6575 de denedım sorunsuz root ve imei değişimi yaptım.programın adı Android Language Project.indirme ve kullanmada problem yasarsanız ben yardımcı olurum blogu takıp edıyorum..jelly bean romu yuklicektim ama telefona talıplı cıktı ii de fıyat verınce satmaya karar verdım yıne. aynı modelden kendıme tekrar sipariş verdım 2 3 haftaya gelır sanırım dıgeri 21 gunde gelmıstı bakalım bu kac gunde gelcek. romu artık gelen telefonda denıcem nasıpse

      Sil
    4. Merhaba;

      Ömer Bey katkılarınız için çok teşekkür ederiz...

      Sil
  6. Bendede Çakma S3 Varda Onu Root Ve Romlıcam Bi Yardımcı Olurmusunuz Msn den Veya Faceden. mertergin1@hotmail.com Yardımcı olursanız Sevinirim.Burdan Rahat Konuşamayız Diye. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Maalesef o konuda yardimci olamayiz

    YanıtlaSil
  8. Bu Rom Root Konusu Sadece Orjinal S3 İçinmidir Çakmada İçin Birşey Yapamazmıyız ??

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    S3 degil jiayu G3 icindir.

    YanıtlaSil
  10. Peki S3 İçin Ne Yapabilirim.Çakma S3.

    YanıtlaSil
  11. Cihazi kullanmadigimiz icin bir tavsiyede bulunamıyoruz...

    YanıtlaSil
  12. herşey tamam ,update yarım kalıyor :( android resmi yan yatıyor yardım lütfen

    YanıtlaSil
  13. Hangi kademede yarim kaliyor aciklarsaniz yardimci olmaya çalışalım

    YanıtlaSil
  14. update başladıktan sonra telefondaki android simgesi yan yatıyor %15 lerde galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Updatei sp flash tool ile yapmayi deneyiniz

      Sil
    2. teşekkür ederim :)

      Sil
    3. imei numarasını değiştiremiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.
      eski android 4.0.4 rom unu geri yükleme şansımız varmı nerede bulabilirim.

      Sil
  15. evet yaptım biraz önce öyle yaptım fakat imei numarasını değitiremiyorum.rootladım superuser yetkim var ama mtk65xx programı ile değiştiremiyorum imei nasıl değiştirebilirim imei yedek programıda çalışmıyor teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mobile uncle aolikastyonu ile imei degistirme teknigini denediniz mi?

      Sil
    2. evet "no support" diyor.

      eski android 4.0.4 sürümüne dönmenin yolu varmı ?

      teşekkür ederim.

      Sil
  16. evet "no support" diyor.

    eski android 4.0.4 sürümüne dönmenin yolu varmı ?

    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var tabi

      gerekli yazılımlar:http://kuai.xunlei.com/d/FECZJYWMXIXY?p=987597
      rom dosyası:http://kuai.xunlei.com/d/FMACZRJKEBYV?p=987597

      verdiğim linklerdeki dosyaları indirip sp flash tool vasıtası ile kurulum 4.0.4 versiyonuna dönebilirsiniz nasıl yapacağınızı blogda anlatmıştık.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim :D

      Sil
    3. gerekli yazılımlar ile sıkıntımı düzelttiğim için eski rom u kullanmaya gerek kalmamıştı.rom dosyası sorunlu gözüküyor altarnatif link varmı

      android 4.0.4 rom

      teşekkürler.

      Sil
  17. Arkadaslar jiayu g2 telefonum icin modem driveri nerden bulabilirim

    YanıtlaSil
  18. Usb kablosu ile telefonun internetini pc de kullanmak istiyorum driver lazim jiayu g2 mtk6575 1gb ram olan model

    YanıtlaSil
  19. bnm jiayu g2 telefonumun ekranı kırıldı nasıl alırım lutfen bılgi verirsenız sevınırım ÖMER gezq7221@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      tousu@ejiayu.com adresine mail atıp parça temini ile ilgili danışabilirsiniz.

      Sil
  20. Merhaba

    jiayu g2 için Android 4.0.4 rom linkini verebilirseniz çok sevinirim

    线刷20120816-201040.rar isimli dosya daha önce verdiğiniz link benim telefona uyumlu değil teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. G2'nin hangi versiyonunu kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  22. g16 20130109-091634 için android 4.0 rom rica ediyorum yani orjinal ilk romunu yüklemek istiyorum .
    buldum fakat çok yavaş iniyor bağlantı kopuyor http://kuai.xunlei.com/d/FSJPOOTHWOIG?p=987597

    teşekkürler iyi çalısmalar.

    YanıtlaSil
  23. G2nizin islemcisi cift cekirdek mi tek cekirdek mi onu soruyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tek çekirdek
      ilk verdiğiniz link "rom dosyası:http://kuai.xunlei.com/d/FMACZRJKEBYV?p=987597"
      deki rom u kurduğumda android açılamadı.bozuk bir ekran çıktı karşıma

      derleme numarasına göre tek çekirdekli 2 farklı rom var
      benimkisi g16 20130109-091634

      teşekkürler..

      Sil
    2. evet tek çekirdek
      single core

      geri dönmek istiyorum 4.1.2 güncellemesinde sıkıntılar var sadece edge olarak internete girebiliyor ve benzeri sıkıntılar yaşıyorum lütfen yardımcı olun.

      Sil
    3. GEREKLİ DOSYALAR:http://kuai.xunlei.com/d/FECZJYWMXIXY?p=987597

      ROM:http://kuai.xunlei.com/d/FSJPOOTHWOIG?p=987597

      Sil
    4. http://kuai.xunlei.com/d/FMACZRJKEBYV?p=987597 BAŞKA BİR LİNK

      Sil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. Yardımınız için teşekkür ederim,

    Jiayu g2 tek çekirdekli telefon için 2 farklı versiyon mevcut benim telefona uygun olanı buldum ihtiyacı olan arkadaşlar için linki aşağıda paylaşıyorum (android 4.0 geri dönüş bileti :) )
    http://pan.baidu.com/share/link?shareid=4694&uk=1896352150

    iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  26. g2 çift çekirdek için 4,0 ve üstü linkleri yazarmısınız.

    YanıtlaSil
  27. cihaz g2 1.ghz çift çekirdek dir. (plus modeli değil)

    yada benim bilmediğim . plus modeliyle aynı rom mu kullanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. g2s ve g2 plus modelleri aynı romu kullanabilir çünkü chipsetleri aynıdır aşağıda blogumuzda paylaştığımız size uygun romlar bulunmaktadır.

      custom lewa 4.1.2
      http://jiayuturkey.blogspot.com/2013/03/jiayu-g2-plus-android-412-lewa-custom.html

      resmi 4.1.2
      http://jiayuturkey.blogspot.com/2013/01/jiayu-g2-plusmtk-6577-jelly-bean-412.html

      Sil
  28. Bu rom türkçe dil desteği var mı ?
    Birde her hangi bir romda orjinal androidler gibi güncelleme olayı yapılabilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      Tabiki bu bir resmi romdur ve Türkçe dil desteği bulunmaktadır.

      Sil
  29. s.a peki bunu hafıza kartına atamazsak napıcaz. bende bi tel var ve hafıza kartı takılmıyoru. kendi hafızası 16 gb. kart takılımıyoror. ve telafonun androidi çöktü. kurtarma menüsü acılıyor. reset atıyorum ama telefon acılmıyor. usbden pcy bağlayınca hfızaları gözüküyo ama disk yerleştirilmedi die. napabilirim ?
    yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Vedat Bey;

      Böyle durumlarda SP flash Tools tekniği ile cihazlara rom yazılıp yeniden kurulumu sağlanmaktadır blogumuzda gerekli bilgiler mevcuttur araştırınız.

      Sil
  30. merhaba telefonun mt6575 telefonumla birlikte whatsapp uygulaması geldi yanlız güncelleme yapamadığım için kullanamıyorum ve googleplay markette bu uygulamayı bulunamıyorum nasıl kaldırım yeniden aktif hale getirebilirim teşekkürler

    YanıtlaSil