21 Aralık 2012 Cuma

Jiayu G3 Flash Recovery-Recovery Moduna Giriş Teknikleri Bölüm 1

Recovery Menüsüne Giriş Yöntemleri

Merhaba arkadaşlar biliyorum bu aralar birçoğunuzun eline telefonlarınız ulaştı.İmei değiştirme yazımı uyguladıysanız şimdi sıra birçok pro android kulanıcısının ihtiyacı olan recovery menüsüne giriş yazımı sizlerle paylaşacağım.



Recovery mode nedir?

-Herkes gibi sizlerde telefonunuza birçok program yükleyecek rootlayacak ana dosyalarında modifikasyonlar yapmaya çalışacaksınız bu esnada yapılan yanlış hareketler yada anlayamadığınız bir durumdan dolayı android işletim siteminde işler aksi gidebilir, belkide telefonunuz hiç açılmaz hale gelir.
-Android versiyonlarınızı yükseltmek isteyeceksiniz.
-Custom rom denilen modifiye edilmiş işletim sistemi versiyonları ile hem görsel olarak daha göze hitap eden hemde extra performans sağlayan android versiyonlarını telefonlarınıza kurmak isteyeceksiniz.
İşte bu ve buna benzer birçok durum için recovery modu ziyaret etmeniz gerekecek.


Recovery mode giriş için 

Telefon kapalıyken ses yükseltme tuşuna ve telefonu açma tuşuna aynı anda basılı tutulur.Fakat Jiayu G3te recovery mode menüsü kapalı olarak sadece yatan ünlem işaretli android resmi ile gelir.Bunu düzeltmek için telefonun recovery mod sektörünü yeniden yapılandırmamız gerekiyor buna recovery flashing işlemi deniyor.Bunun için

Gerekli Dosyalar

-driver indir linkinden recovery mod flash işlemi esnasında kullanacağınız driveri indirin

-scatter ve recovery indir linkinden recovery mod flash işlemi esnasında kullanacağınız scatter ve sisteme gömeceğimiz yeni recovery imajını indirin dosyasını indirin

-SP flash tool indir linkinden ecovery mod flash işlemi esnasında kullanacağınız driver scatter ve recovery linklerinden indirdiğimiz dosyaları kullanacağımız sp flash tool programını indirin.

Recovery Flash İşlemi

1.Telefonunuzu kapatın bataryasını çıkarın.

2. İndirmiş olduğunuz sp flash tool programını unrar edin.

3.Flash_tool.exe yi çalıştırın Scatter-loading butonuna tıklayın ve indirmiş olduğunuz ve unrar ettiğiniz scatteri MT6577_Android_scatter_emmc.txt yerini programa gösterin.

4.Aşağıdaki boş tablo dolmuş olacak ve recovery satırındaki checkbox tikli olacak karşılığında yazan dosya yolu ise recovery imajının bilgisayarda bulunduğu klasörü göstermeli bundan emin olun.

5.Download buttonuna tıklayın.çıkan soruya evet diyin.

6.Telefonunuzu usb kablonuzla bilgisayara bağlayın bataryası çıkarımış olmalı driver isteyecek indirmiş olduğunuz driver dosyasından işletim sisteminize göre olanı seçin telefonu bilgisayara tanıtın.

7.Program tekrar çalışmaya başlayacak geri sayım yapacak o anda bataryanızı telefona takın.

8.Kare içinde yeşil bir yuvarlak çıktığında işleminiz tamamlanmış olacak.

9. Kabloyu söküp Reboot ediniz.

Artık rahatlıkla telefonunuzu kurcalamakta serbestsiniz.

Makalede yazan adımlar tarafımızca denenmiştir.
Uygulamalar esnasında yaşanacak aksaklıkların sorumluluğu size aittir.
Yukarıdaki yazının her hakkı saklıdır izin almadan herhangi biryerde paylaşmayınız alıntı yapmayınız.

KONU İLE İLGİLİ SRORULARINIZI BLOGA YORUM YAPARAK SORABİLİRSİNİZ




43 yorum:

  1. Selam kolay gelsin. Jiayu g2 ile ilgili bilginiz varmı acaba. Bir aydır kullanığım telefon usb ve dış hoparlörü çalışmaz oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam teşekkür ederiz custom rom veya farklı bir versiyon mu kurdunuz telefona?

      Sil
    2. Hayır, normal çalışırken önce usb'den şarj olmadı. Birkaç gün sonra da hoparlör çalışmadı.

      Sil
    3. Ürününüzde donanımsal bir arıza olduğunu düşünüyoruz ama formatlayıp tekrar denemenizde fayda var böylece sorununuzun donanımsal mı yazılımsal mı olduğunu anlamış olursunuz.

      Sil
  2. mrb. bu cihazda power+vol up tuşlarıyla ulaştığımız factory reset kısmında sadece robot görünüyor .menü kısmına nasıl ulaşabiliriz acaba ?
    tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yazıyı tamamı ile okursanız sorununuzu ve çözümünü göreceksiniz.

      Sil
  3. denedim ama olmadı . kırmızı şerit %100 dolduktan sonra uyarı veriyor.
    common hints.
    "need all images" bu şekilde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Imagine yerini doğru gördüğünü kontrol ediniz

      Sil
  4. farklı romlar yüklerken g 3 te de kernel dosyasını güncelleyecekmiyiz?bu nasıl olacak 4.1 geçiş yaparken mesela veya costum rom yüklerken?bu cihazda da bootloader kilidi varmı?recovery moda girebiliyorsak bootloader kilidi kalkmışmı oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorularınız ile ilgili cevapları 4.1 jelly bean resmi rom yayınlandıktan sonra burda paylaşacağımız rom yükleme rehberinde paylaşacağız beklemede kalınız.

      Sil
  5. Mobile uncle programını indirin.. indirdiğiniz recovery.img dosyasını sd kartınızın kök dizinine atın ..Sonra mobile uncle programını çalıştırıp update recovery den sd kartınıza attıgınız recovery.img dosyasını gösterin tamamlayın işlem tamam..Rootlu cihazlar için en basit yöntem bu.. Saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz yöntem http://jiayuturkey.blogspot.com/2013/01/jiayu-g3-flash-recovery-recovery-moduna.html?showComment=1357583971304#c5901422619485395064 linkinde tarif edilmiştir.Paylaşım için teşekkür ederiz.

      Sil
  6. öncelikle verdiginiz teknik destek icin tesekkür ederim.

    bende Jiayu G2 var (G16 20120527),CPU: MT6575.
    yeni ofisiyel ROM cikmis (4.1.2), onu yüklemek istiyorum.
    ama update yapmadan önce sistemi backup yapmak istiyorum.
    olurda geri dönmek istersem diye.

    Recovery menüsüne girmeyi basaramadim, bu konuda bilgilendirebilirseniz sevinirim

    saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      4.1.2 Jiayu G2'nin tek çekirdekli versiyonu için resmi olarak çıktı bilgimiz var.
      Elinizdeki cihaz tek çekirdekli işlemciye sahip olan versiyornudur umarım.Yorum yazmış olduğumuz makale recovery menusune giriş için hazırlandı yukarıdaki adımları denediniz mi?
      Deneyip başarılı olamadıysanız:
      http://jiayuturkey.blogspot.com/2013/01/jiayu-g3-flash-recovery-recovery-moduna.html linkinde paylaşmış olduğım yöntem ile cwm recovery moduna kolayca giriş yapabilirsiniz.
      Güncelleme işlemini başarırsanız bizimlede paylaşırsınız umarım.Hatta bizimkiler gibi bir güncelleme rehberi oluşturabilirseniz burda yayınlamak isteriz diğer arkadaşlarada faydalı olmuş oluruz.Değerli vaktiniz ve desteğiniz için teşekkür ederiz.

      Saygılarımla

      Sil
    2. hizli cevabiniz icin tesekkür ederim.

      evet bendeki cihaz tek cekirdekli, 4.1.2 ye yükseltme ile ilgili bilgilere ulastim.
      ancak 4.1.2 yüklemeden önce suanki "Android 4.0" haliyle backup yapmak istiyorum.
      buda Recovery den yapiliyor diye biliyorum.

      linkte verdiginiz dosyalar G3 icin ve G3 cift cekirdekli islemciya sahip oldugundan benim cihaz ile uyumlu olmayabilir.

      "Telefon kapalıyken ses yükseltme tuşuna ve telefonu açma tuşuna aynı anda basılı tutulur." bunu uyguladigimda bendeki cihaz normal bir sekilde aciliyor, farkli bir menüye girmiyor.

      saygilar

      Sil
    3. Merhaba,

      Rica ederim http://www.sendspace.com/file/6yyiol bu linkte güncelleştirme ile bilgilerin olduğu bir guide var http://www.gizchina.com/2013/01/01/android-4-1-2-rom-for-jiayu-g2-single-core-ver/ bu linktede gerekli dosyalar ile ilgili bilgiler bulunakta.
      Telefon elimde olmadığı için deneme yapamıyorum fakat aklıma bir çözüm geldi tabi eğer olursa.Kullanım klavuzundaki gibi flash tools ile update yapar gibi yapıp sadece recovery satırına tik koyup recovery kısmını update ettikten sonra telefon kapalıyken on off tuşu+volume up tuşu ile recovery moda girilip girilmediğin, denemekte fayda var.

      Sil
    4. merhaba

      backup isini halledemedim. direk 4.1.2 yükleyecegim, problem olmaz umarim.

      fakat simdi ROM u indiremiyorum.
      flashtool ve driver indirdim.

      heryerde tek kaynak var ve bu sayfada hata veriyor:
      http://pan.baidu.com/share/link?shareid=183265&uk=1680007479

      jiayu nun kendi sayfasinda da bulamadim, acaba sizin bildiginiz baska bir kaynak varmi?

      Sil
  7. Merhaba,

    Şöyle bir kaynak buldum http://www.youtube.com/watch?v=upDQ5ZHSFaU bir inceleyin isterseniz türkçe bir video backup işlemi için hemde mtk6575 için bildiğim kadarayıla sizin telefonda bu çipsete sahip olumlu görürseniz rom yüklemeden önce deneyebilirsiniz.Rom indirme meselesi içinde araştırma yapıp size dönş yapıyor olacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada videodaki replika galaxy s3 orjinal değil bilginize.

      Sil
    2. Aradığınız rom bu http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g2-5/ linktedir üye olup indirebilirsiniz.verdiğim sitedeki dosyalardan G2 vG16 SD isimli olanı tavsiye ediyorum çünkü yukarıdaki rehberdeki gibi sd karta atılıp telefondan rahatça yüklenebiliyor Jiayu firmasıda da bunu öneriyor sp flash tool vs kullanmaya gerek yok.

      Sil
    3. gelişmeleri beklemekteyiz kolay gelsin.

      Sil
    4. yardimlariniz icin tekrar tesekkür.

      ama malesef henüz basarili olamadim.
      tavsiye ettiginiz gibi SD karta gerekli dosyalari attim, telefonun menüsünden update appini actim, sd karttaki ROM u buldu. update yap dedigimde telefon kapandi ve acildiginda ilk resimde kaldi. (yuvarlak yesil Jiayu sembolü olan).
      yaklasik bir saat bekledim belki arka planda update yürüyordur ama sonucta hicbir degisiklik olmadi.

      Root yaparken veya birsekilde telefonun ayarlarinin bozulmus olabileceginden, telefonu Fabrika ayarlarina döndürmek istedim fakat onda da basarili olamadim, aynu update yaparken oldugu gibi telefon kapandi ve acilirken ilk resimde kaldi.

      Flashtool ile yapmayi da beceremedim. benim Pc de WIN7 64bit var, gerekli driver leri yüklememe ragmen Flash programi update yap dedigimde hata veriyor.
      LOG dosyasini okudum ama pek birsey anlamadim.

      benim tahminim dogru sürücüyü yükleyemedigim dogrultusunda, win7 benim driver yüklememe firsat vermeden kendisi yüklüyor, dogrusunu yüklemeye calistigimda kabul etmiyor.

      zamanim olursa Winxp yükleyip deneyecegim.

      tavsiyelere acigim...

      Sil
    5. Merhaba;

      Durumu anladım bence doğru iz üstündesiniz yani eğer telefon açılmıyorsa mecbur sp flash tool ile sağlam bir resmi rom kurmaya çalışacaksınız.
      Size bir soru?Pil çıkıkken telefonu usb ile bilgisayara bağladığınızda sistem aygıtlarında cihazı bir görüp bir kaybolma gibi bir sorun yaşıyormusunuz?
      Bende böyle bir sorun var mesela onun için sp flash tool kullanamıyorum eğer tüm g3 kullanıcılarında aynı durum var ise custom rom kurulumunu engellemek için firma böyle bir koruma koymuş diye düşüneceğim ama nette yaptığım araştırmalara göre sp flashtoolla rom atmayı recovery mod güncelemeyi başaranlar var.Çözüm bulunursa bizide bilgilendirirseniz memnun oluruz .

      Saygılarımla

      Sil
    6. merhaba,

      evet dediginiz gibi sistem aygitlarinda bir görünüp bir kayboluyor.
      ama internetteki driver yükleme ile ilgili anlatimlarda bunun normal oldugunu okudum.

      ayrica G2 ye yeni ROM u yüklemek icin "SP FLash Tool" kullaniliyor. yukarida sizin verdiginiz linkte ki dosyalarda da SP Flashtool var.

      siz SP flashtool haricinde hangi tool kullaniyorsunuz?

      Sil
    7. Hmm durum normal diyorsunuz ama bir görünüp bir kayboluyor driver yüklemeye fırsat vermiyor ben bir çözüm bulamadım o soruna hallederseniz bizide bilgilendirin.

      Jiayu G3 ve G2 için yayınladığı tüm paketleri hem sp flash tool ile kurulabilecek versiyonda hemde telefonun içinden kurulabilir versiyon olarak ayrı ayrı yayınlıyor.Yani telefonunuz açılıyor ise ve üzerinde resmi bir rom yüklü ise güncelleme dosyalarını sd karta atıp telefonun içindeki sistem güncellemeleri aplikasyonu ile kurulabiliyor.G2 tek çekirdek yani sizin tel için http://www.jiayuturkey.blogspot.com/2013/01/jiayu-g2mtk6575-tek-cekirdekjelly-bean.html linkinde anlattım.

      CWM recovery meselesi de bu pili çıkık telefonun windows altında bi görünüp bir görünmemesi yüzünden sp flash tool ile içine kalıcı olarak çakamadık.mobile uncle ile geçici giriş yapıyoruz cwmye.

      Sil
  8. Merhaba,

    sonunda yeni ROM u yüklemeyi basardim. problem yanlis sürücüde. Win7 nin kendi Preloader sürücüsü var. dosyalarin icinde gelen sürücüyü yükletmiyor. Win7 de cihaz, aygitlarda kisa süreligine göründügünde üzerine cift tiklayip dogru sürücüyü yüklemeye calistigim halde kabul etmiyor, güncel sürücü zaten yüklü uyarisi veriyor.

    Win7 nin sürücüsü "PreLoader USB VCOM Port" fakat rehberlerdeki resimlerde "MediaTek PreLoader USB VCOM Port" yüklendigi görünüyor.

    cözüm olarak Winxp yi yükledim ve Winxp'nin kendi PreLoader sürücüsü olmadigi icin internetten indirdigimi yükleyebildim. geri kalan kismi aynen rehberde oldugu gibi.

    verdiginiz destek icin tekrar tesekkür ederim.

    saygilarimla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiz dogru win xp sürücüleri icin link payladirsaniz memnun oluruz.

      Sil
    2. Winxp, Vista, Win7 sürücüleri ve SP Flastool cihaz icin gerekli olan sizinde yukarida vermis oldugunuz linkte mevcut. ama burada da bulunsun diye rehberinize eklemek isterseniz upload yapabilirim.

      hangi hoster i tercih edersiniz?

      Sil
    3. Evet az önce benim verdiğim linkteki driver xp driveri win xp de denedim MediaTek PreLoader USB VCOM Port olarak tanıyor ama anında kayboluyor.Durumun driverdan olduğunu sanmıyorum sizinkide denk gelmiş çalışmış diye düşünüyorum ama sizden sizin kurduğunuz xp driverini herhangi bir hostere eklemeniz birde ben denemek istiyorum gerekirse makaleyi değiştireceğim.

      Sil
    4. Merhaba;

      Yukarıdaki makalede kullanılan dosya linkleri yenilenmiş olup bahsi geçen teknik yeniden düzenlenmiş ve tarafımızca denenmiş tamamen çalışır durumdadır.

      Saygılarımla

      Sil
    5. eger "MediaTek PreLoader USB VCOM Port" olarak sürücüyü yüklediyse, bence problem sürücüde degil.

      ben yinede benim kullandigim sürücüyü yükledim.
      http://www36.zippyshare.com/v/93657811/file.html

      bazi rehberlerde pili cikartarak denenmesi söyleniyor, yani kabloyu ve pili cikartiyorsunuz sonra pili takmadan kabloyu takip "SP Flashtool" da UPGRADE e tikliyorsunuz. tüm islemi pilsiz gerceklestiriyorsunuz.

      eger böyle denemediyseniz denemenizi tavsiye ederim.

      "SP Flashtool" nasil bir hata veriyor?

      Sil
    6. Makaleyi yeniden düzenledim.Hata vermeden yükleyecek bir yöntem buldum ama bence olay satter ie alakalıydı driver ile değil.İşlemin ilk kısmını pilsiz yapıyorum kırmızı bant dolunca pili takıyorum tamamlıyor yeşil disk çıkıyor yanlız işlemden sonra bikere cwmye giriyorum bir süre sonra tekrar girmeye çalıştığımda giriş yapamıyorum tekrara flashlamam gerekiyor sizde durum nedir?

      Sil
  9. Merhaba;

    Malesef öyle bir yönteme raslamadım ama olursa buradan bildiririm.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Siteniz sayesinde uzun süre uğraşarak Flastool ile rom yazmayı başardım. Recovery moda geçiş sağladım. Androidi 4.1.2 ye güncelledim. Siteyi kuran kişinin emeğine sağlık. Cihazım: Jiayu G2

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Cihazinizi iyi gunlerde kullanmaniz dilegiyle yardimci olabildiysek ne mutlu bize...

      Sil
  12. Merhaba. Ben Windows 7 üzerine MediaTek PreLoader USB VCOM Port sürücüsünü yükledim. Ama cihazı bağladığımda aygıt yöneticisinde görünüyor ve hemen kayboluyor. Kabloyu söküp takıyorum yine aynı şey oluyor. Bu durumu nasıl aşabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      Bahsettiğiniz durumu aşamazsınız görünüp görünüp kaybolması normaldir o meseleye kulak asmadan yukarıdaki adımları dikkatlice uygularsanız olur yada cihaza jelly bean güncelleştirmesini kurarsanız bu klavuza ihtiyacınız kalmaz 4.1.2 versiyonunda cwm recovery roma çaklılı olarak geliyor.

      Sil
    2. İnanın tüm bloğunuzu dikkatlice okudum. Bu sorunu bir türlü çözemedim. Üstelik 2. yönteminiz olan mobile uncle ile recovery yüklemesini de yaptım ve telefondan recovery moda şu anda giriliyor. Fakat bu gidip gelme sorununu aşamadım. Acele edip telefonu taktığım anda Sp Flash Tool ile Firmware->Update butonuna basınca da şöyle bir hata alıyorum. Zaten o kırmızılık dolunca cihaz device manager'de görünmez oluyor tekrar.

      http://img688.imageshack.us/img688/1092/2002t.png

      Sil
    3. tabi birde cwmye geiş için mobile uncle aplikasyonu tekniği var onuda http://www.jiayuturkey.blogspot.com/2013/01/jiayu-g3-flash-recovery-recovery-moduna.html linkinden bulabilirsiniz.

      Sil
    4. Bu arada ben jelly bean yüklemeyi deniyordum zaten. Belki recovery menüsünü düzeltince sorun çözülür diye onu da denemiştim olmadı. Jelly Bean başlığı altına yazayım isterseniz sorunumu.

      Sil
    5. paylaştığınız resmi inceledim ama gördüğüm kadarıyla siz cwm mod için verdiğimiz scatter dosyasını kullanıyorsunuz rom yükleme için kullanılan bir scatter dosyası ile cwm kurmaya çalışıyorsunuz hatayıda ondan almışsınız.

      Sil
    6. tabi sorununuzu yanlış konuda paylaşmışsınız lütfen doğru konuya geçiniz ki net çalışabilelim.

      Sil